Глобинське відділення КОДПІ

Версія для друкуВерсія для друку

НА СОЦІАЛЬНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОБОТОДАВЦІ НАПРАВИЛИ  ПОНАД

70  МІЛЬЙОНІВ ГРИВЕНЬ ЄСВ
 

«За перше півріччя 2018 року роботодавці Глобинщини перерахували до бюджету 70,9мільйонів гривень єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», - повідомила куратор Глобинського відділення - заступник начальника Кременчуцької ОДПІ Тетяна Вітер.

Керівник відділення зазначила, що цей показник зріс на понад 8 млн. грн.  у порівнянні з січнем-червнем 2017 року.

«Як ми бачимо, в Глобинському районі надходження з єдиного внеску зростають і це означає, що платники податків сумлінно виконують свій конституційний обов’язок та дбають про своє майбутнє. Оскільки сплата єдиного внеску – своєчасне здійснення пенсійних виплат і соціальних допомог», -  відмічає Тетяна Іванівна.

            Тетяна Вітер підкреслила, що на рівень надходжень з єдиного внеску впливає і легалізація заробітної плати. В свою чергу, фіскальна служба направляє чимало зусиль на боротьбу з неоформленою працею та виплатою заробітних плат «у конвертах».

 

Перевагу електронній формі звітності віддають 82 відсотки платників Кременчуцької ОДПІ

 

За шість місяців 2018 року платники податків Кременчуцької ОДПІ подали понад 260 тисяч документів податкової звітності та звітів з єдиного внеску. Більше 82 відсотків звітів направлено засобами телекомунікаційного зв'язку, у тому числі понад 9 відсотків – з використанням Електронного кабінету.

Податківці зазначають, що перехід на електронне звітування надає багато нових можливостей платникам: це і автоматичний розрахунок підсумкових або розрахункових рядків звітності, який зводить до мінімуму арифметичні помилки, і своєчасне оновлення програмного забезпечення при введенні нових звітних форм. Тому, з упевненістю можна сказати, що електронна звітність заощаджує не лише час, але й кошти платників податків.

Крім того, завдяки електронним сервісам ДФС є можливість отримання інформації щодо стану розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом, адже фіскальна служба щомісячно надсилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом, а також підтвердження доставки звітності – орган ДФС направляє квитанцію про отримання податкової декларації.

Для подання он-лайн звітності на веб-порталі ДФС функціонує сервіс "Електронний кабінет". Аби почати ним користуватись, потрібно зайти за посиланням https://cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим "Введення звітності", який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати та надіслати звітність до контролюючих органів. У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007.

Крім того у Центрі обслуговування платників Кременчуцької ОДПІ проводяться тренінги з питань подання звітності в електронному вигляді.

Щосереди фахівці Кременчуцької ОДПІ надають інформаційну та практичну допомогу платникам щодо основ користування електронним цифровим підписом, подання звітності засобами електронного зв’язку, використання  електронних сервісів ДФС України.

Для участі в тренінгу необхідно здійснити попередній запис за телефонами: 74-22-17, 74-23-90 або особисто  у модератора ЦОП.

 

ПРО запити  на публічну інформацію ДО  КРЕМЕНЧУЦЬКИХ подаТКІВЦІВ

 

За січень – червень 2018 року до Кременчуцької ОДПІ надійшло 6 запитів на публічну інформацію. з них: 1 запит від юридичної особи та 5 - від фізичних осіб. Запити на публічну інформацію найчастіше надходили поштою – 4 запити, особисто подано 2 запити..

Запитувачів цікавила інформація щодо сплати податку на прибуток комунальними підприємствами; отримання довідок 10-ЄСВ та 12-ООП; отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб; отримання копій податкової звітності громадської організації.

Відповіді на запити були надані відповідно до вимог Закону України від 13 січня 2011 року № 2939-VІ „Про доступ до публічної інформації”. За результатами розгляду, 2 запити на публічну інформацію задоволено, а 4 запитувачам відмовлено з таких причин: - 3 запити за змістом не підпадають під дію ст.1 Закону України „Про доступ до публічної інформації” (запитувачам надано роз’яснення щодо процедури отримання, запитуваної ними інформації) та 1 запитувачу відмовлено у зв’язку з тим, що запитувана інформація є конфіденційною.

Кременчуцька ОДПІ нагадує, що запит на публічну інформацію повинен містити: ім’я запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти; загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит; підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

З інформацією щодо запитів на отримання доступу до публічної інформації та звернень громадян, можна ознайомитись на офіційному порталі «Територіальні органи ДФС у Полтавської області» за посиланням: http://poltava.sfs.gov.ua. та в Центрі обслуговування платників на інформаційному стенді «ДОСТУП ДО ПУБЛІЧНОЇ ІНФОРМАЦІЇ».

 

З 1 липня 2018 року додаток 1, додаток 5 та додаток 9 до податкової декларації з ПДВ подаються за новими формами

 

Кременчуцька ОДПІ нагадує, що у зв’язку з набранням чинності з 01.06.2018 наказу Міністерства фінансів України від 23.03.2018 № 381 «Про затвердження змін до наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.04.2018 за № 451/31903, додатки 1, 5 та 9 до податкової декларації з ПДВ з 01 липня 2018 року подаються платниками ПДВ, які обрали місячний або квартальний звітні (податкові) періоди, за новими формами.

Відомості до таблиці 1.2 додатку 1 та додатку 5 до податкової декларації з ПДВ заповнюються платниками одноразово (для платників, які обрали місячний звітний (податковий) період, – червень 2018 року та платників, які обрали квартальний звітний (податковий) період, – ІІ квартал 2018 року).

 

Про реалізацію пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій

 

Кременчуцька ОДПІ інформує, що ДФС України розпочата реалізація пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій (далі – РРО).

Так, бізнес очікують зміни щодо РРО, які дозволять спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.

Реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року, під час якого буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Зазначене сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, у зв’язку з тим, що використання окремих моделей надасть можливість здійснювати віддалений контроль за розрахунками та обігом товарів на підприємстві.

Таке рішення створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить умови їх введення в експлуатацію та використання, зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування.

З 19.06.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 13.06.2018 № 472 (далі – Постанова № 472), якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій (далі – Порядок).

Порядком передбачено, що учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, зокрема удосконалених комп’ютерно-касових систем, які виявили заінтересованість щодо участі в експериментальному проекті.

При цьому організаційне супроводження експериментального проекту здійснюється Міжвідомчою робочою групою, утвореною Міністерством фінансів України (далі – Мінфін) протягом 15 днів після набрання чинності Постановою № 472.

Також Порядком зазначено, що до новітніх моделей комплексів застосовуються на період проведення експериментального проекту вимоги, затверджені постановами КМУ від18.02.2002 № 199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» і від 02.03.2016 № 149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування» з урахуванням таких особливостей, що програмні комплекси повинні забезпечувати, зокрема:

  • виконання розрахункової операції та передачі контрольно-звітної інформації до системи обліку даних в режимі реального часу;

  • друкування розрахункових та інших звітних документів;

  • збереження даних про опис товарів, фіскальної інформації, даних, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти про розрахункові операції;

  • використання електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» для здійснення технологічних операцій;

  • використання технології, розробленої Національним банком України, або електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» для захисту від підміни та модифікації даних реєстраторів.

Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені фахівцями ДФС України з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФС, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей та передані для подальшої роботи до Мінфіну.

Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні РРО у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів.

Нагадуємо, що інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt, розроблена ДФС України, передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.

Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм.

Ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».

Всі кейси цієї системи безкоштовні для її користувачів та не потребують абонентської плати за користування.

Постанова № 472 опублікована в «Урядовому кур’єрі» від 19.06.2018 № 114.

Постанова № 472 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/postanovi-kabinetu-ministr/72935.html

Податкові зобов’язання з податку на нерухомість, земельному та транспортному податках громадянам необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення – рішення

Кременчуцька ОДПІ нагадує, що відповідно до норм Податкового кодексу України, фізичні особи, які мають у власності квартири, будинки, об’єкти нежитлової нерухомості, земельні ділянки, транспортні засоби є платниками податку за таке майно.

Нарахування відповідних податків здійснюють органи фіскальної служби та надсилають громадянам податкові повідомлення-рішення із зазначеною сумою податку та реквізитами для сплати. Нараховану суму податку необхідно сплатити протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення.

У разі якщо платник виявив розбіжності між даними, зазначеними в повідомленні – рішенні та даними, зазначеними в документах на право власності на об’єкт, що підлягає оподаткуванню, він може звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для проведення звірки. Для цього громадянину необхідно пред’явити оригінали документів, які підтверджують його право власності на відповідний об’єкт. Якщо розбіжності будуть підтверджені, то контролюючий орган проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове повідомлення - рішення. Попереднє повідомлення - рішення вважається скасованим. Громадянин може провести таку звірку протягом 60 днів з дня отримання повідомлення - рішення, адже по завершенню цього терміну до моменту сплати податку буде нарахована пеня.

Нагадаємо, за несвоєчасну сплату податків фізичній особі нараховується штраф у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, – у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, – у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу та пеня в залежності від кількості днів затримки сплати.

Крім того, звертаємо увагу громадян, в яких відбулись зміни в реєстраційних даних, зокрема  місця проживання, зобов’язані протягом місяця проінформувати про це орган фіскальної служби. Для цього їм необхідно подати до ДПІ за місцем реєстрації заяву за формою № 5ДР.

Для чого це потрібно? Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб, громадяни у визначений законодавством термін отримають податкові повідомлення – рішення про нараховані суми податків, а саме, земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку. Відповідно, вони зможуть своєчасно виконати свій обов’язок зі сплати податків, не порушуючи граничні терміни сплати та уникнути фінансових санкцій.

 

Листування з органами державної фіскальної служби через Електронний кабінет

 

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених Податковим кодексом України та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання Податкового кодексу України, законами з питань митної справи, в тому числі, шляхом, зокрема подання звернень.

Меню «Листування з ДФС» приватної частини Електронного кабiнету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС.

Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал ДФС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням електронного цифрового підпису, отриманого у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДФС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи - у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

При цьому відповідь на звернення, лист, запит тощо надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» – для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації та ст. 52 Податкового кодексу України – для надання індивідуальної податкової консультації.

З більш детальним роз’ясненням з цього приводу можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 140.03).

 

Три узагальнюючі податкові консультації щодо оподаткування плати за землю від Мінфіну України

 

Міністерством фінансів України видано наказ від 06.07.2018  № 602 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування плати за землю», яким затверджено три узагальнюючі податкові консультації (УПК):

- щодо справляння плати за землю у разі оренди площі у багатоквартирному будинку. Консультацією визначено, що безпосереднім платником плати за землю виступає особа, стосовно якої здійснено реєстрацію державних прав на земельну ділянку під будинком та прибудинкову територію (установа або організація, яка здійснює управління багатоквартирним будинком державної або комунальної власності; об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, яке є суб’єктом реєстрації відповідно до рішення співвласників);

 - щодо сплати земельного податку власником нерухомого майна, розташованого на земельній ділянці, права на яку у такої особи не оформлені. Консультацією визначено, що особу, яка володіє нерухомим майном, розташованим на земельній ділянці, права на яку для такої особи не оформлені, не можна вважати платником земельного податку в розумінні ст. 269 Податкового кодексу до моменту виникнення відповідних прав такої особи на цю земельну ділянку згідно із записом, сформованим у Державному земельному кадастрі, у порядку, визначеному законом. До такого моменту зазначена особа відповідно до вимог Податкового кодексу не повинна сплачувати земельний податок;

- щодо справляння земельного податку з фізичних осіб -  підприємців - платників єдиного податку. Зазначена консультація визначає, що фізична особа - підприємець — платник єдиного податку, який використовує будівлі (споруди), їх частини, для провадження господарської діяльності та який оформив відповідно до вимог законодавства свої права на земельну ділянку під такими об’єктами, не повинен сплачувати земельний податок. Абзац четвертий п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу не передбачає звільнення від земельного податку для фізичної особи підприємця — платника єдиного податку у випадку, коли обов’язок зі сплати податку виникає у нього як у співвласника багатоквартирного будинку у складі витрат на управління.

Детальніше в матеріалах офіційного видання ДФС України «Вісник. Офіційно про податки» за електронним посиланням: http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100008432-tri-uzagalnyuyuchi-podatkovi-konsultatsiyi-schodo-opodatkuvannya-plati-za-zemlyu-vid-minfinu-ukrayini

 

Підприємство-платник єдиного податку перевищив граничний обсяг 5 млн. грн. Які наслідки?

 

Платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи), які перевищили у податковому (звітному) періоді обсяг доходу 5 млн. грн., до суми перевищення застосовують ставку єдиного податку у подвійному розмірі ставок, визначених п. 293.3 ст. 293 Податкового кодексу, а також зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, встановлених Податковим кодексом.

Як визначено п. 293.3 ст. 293 Податкового кодексу, відсоткова ставка єдиного податку для платників 3-ї групи встановлюється у розмірі:

- 3% доходу – у разі сплати ПДВ;

- 5% доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.

Отже, до суми перевищення граничного обсягу застосовуються ставки 6%, якщо платник єдиного податку зареєстрований платником ПДВ, або 10%, – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.

У разі перевищення протягом календарного року встановленого обсягу доходу платниками єдиного податку третьої групи (5 млн. грн.), – необхідно перейти на загальну систему оподаткування з першого числа місяця, наступного за податковим (звітним) кварталом, у якому відбулося таке перевищення.

Заява про відмову від застосування спрощеної системи оподаткування подається не пізніше 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом, у якому допущено перевищення обсягу доходу.

У разі якщо платник єдиного податку не подає заяви про відмову від спрощеної системи оподаткування добровільно, реєстрація платником єдиного податку може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням фіскального органу, прийнятим на підставі акта перевірки, - з першого числа місяця, наступного за кварталом, у якому допущено порушення.

Зазначена норма передбачена абз. другим п.п. 3 п. 293.8 ст.293; п 3) п.п. 298.2.3 ст. 298; пп. 3 п. 299.10 та п. 299.11 ст. 299 Податкового кодексу України.

Кременчуцька ОДПІ Головного управління

                    ДФС у Полтавській області

 

 

ПОДАТКОВИЙ КАЛЕНДАР

 

Понеділок, 16 липня 2018 року

Останній день подання

  • звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за червень (форма № ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку; довідки про використані розрахункові книжки за червень

 

Четвер, 19 липня 2018 року

Останній день сплати

  • єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування фізичними особами — підприємцями, в тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування, та особами, які провадять незалежну професійну діяльність, і членами фермерського господарства за IІ квартал

  • авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб, що здійснюються фізичними особами — підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування

 

П’ятниця, 20 липня 2018 року

Останній день подання

  • податкової декларації з ПДВ за червень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю

  • декларації акцизного податку за червень*

  • декларації про валютні цінності, доходи та майно, що належать спільному підприємству з іноземними інвестиціями — резиденту України і знаходяться за її межами, за IІ квартал

  • податкової декларації з рентної плати за червень з розрахунком:

рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;
рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;
рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України

  • податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень у разі неподання податкової декларації на 2018 р.

  • звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів (форма № Д4 (місячна)) за червень

 

Останній день сплати

  • авансового внеску з єдиного податку на липень платниками першої та другої груп

  • єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування роботодавцями за червень (крім гірничих підприємств)

 

 

 

 

Наверх ↑