111

Глобинське відділення КОДПІ

Версія для друкуВерсія для друку

СОЦІАЛЬНО ЗАХИЩЕНИХ ЖИТЕЛІВ М.КРЕМЕНЧУК ТА КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ  ПОБІЛЬШАЛО

Одним із пріоритетних напрямків діяльності ДФС залишається легалізація трудової зайнятості. Аби всі громадяни були соціально захищеними, а бюджети територіальних громад не втрачали кошти від прихованих доходів, фахівці податкової служби постійно проводять системну роз’яснювальну роботу та беруть участь у роботі міжвідомчих робочих груп із легалізації найманої праці.
За січень-листопад 2018року податківці  взяли  участь у 43 спільних рейдах  по м. Кременчуку у складі комісії з питань легалізації  виплати заробітної плати та зайнятості населення, створеної розпорядженням міського голови. В ході рейдів обстежено 994 об'єктів здійснення діяльності (770 фізичних осіб — підприємців та 173 юридичних осіб, переважно тих, які здійснюють діяльність у сфері надання послуг, громадське харчування, роздрібна  торгівля.
За результатами проведених рейдів порушення встановлено 160 суб’єктів господарювання (129 фізичних осіб-підприємців та 31 юридичних осіб), у 129 фізичних осіб-підприємців виявлено 183 неоформлених найманих працівників, а в 31 юридичних осіб виявлено 64 неоформлених найманих працівників.
Внаслідок проведеної роз’яснювальної роботи: роботодавці оформили трудові відносини: 25 юридичними особами - прийнято 50 працівників відповідно до наказів про прийняття працівників на роботу, а 113 фізичних осіб-підприємців  уклали трудові договори з 147 найманими працівниками. 16 громадян зареєструвались фізичними особами –підприємцями. 
Передано до Управління Держпраці у Полтавській області інформацію по 13 фізичним  особам –підприємцям та по 6 юридичних особах щодо використання праці 34 неоформлених найманих працівників.
Підсумками проведеної роботи є додаткове надходження до бюджетів: податку на доходи фізичних осіб – 132,0 тис. грн., єдиного внеску – 161,4 тис. грн, військового збору  - 11,0 тис.грн., податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  —   52,5 тис. грн. та 5,9 тис.грн. єдиного податку.
Аналогічна робота проводиться і робочою групою, створеною при Кременчуцькій райдержадміністрації. По Кременчуцькому району проведено 8 спільних рейдів, обстежено 86 об’єктів здійснення діяльності (71 фізичних осіб-підприємців та 6 юридичних осіб), переважно тих, які здійснюють діяльність у сфері роздрібної  торгівлі.
За результатами проведених спільних рейдів порушення встановлено у 9 фізичних осіб-підприємців, виявлено 12 неоформлених найманих працівника. Оформлено трудові відносини з 10 найманими працівниками. Передано до Управління Держпраці у Полтавській області інформацію по 1 фізичній особі-підприємцю щодо використання праці 2 неоформлених найманих працівник
Так, за результатами вжитих заходів сплачено до бюджету: податку на доходи фізичних осіб – 6,7тис. грн., єдиного внеску – 8,2 тис. грн, військового збору  - 0,6тис.грн.
У Кременчуцькому управлінні наголошують: лише офіційне працевлаштування дає право найманим працівникам на отримання соціальних виплат у разі втрати працездатності та пенсійного забезпечення в майбутньому.

 

ПОДАТКОВА  ЗНИЖКА:  У  ДОГОВОРІ  ПРО  НАВЧАННЯ  ЗАЗНАЧАЄТЬСЯ  ПІБ ОСОБИ, ЯКА  БУДЕ  БЕЗПОСЕРЕДНЬО  НАВЧАТИСЯ

Кременчуцьке управління нагадує, що право платника податку на доходи фізичних осіб (далі – податок) на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення свого оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).
Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розділу    IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п.п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату.
Враховуючи вищевикладене, з метою використання права на компенсацію вартості навчання члена сім’ї першого ступеня споріднення один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.
При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

ПРІОРИТЕТ – ЕЛЕКТРОНІЗАЦІЯ ПРОЦЕСІВ ТА 100-ВІДСОТКОВА Е-ГОТОВНІСТЬ В РОБОТІ

Одним із пріоритетних напрямів роботи фіскальної служби є електронізація процесів оподаткування та забезпечення 100-відсоткової Е-готовності в роботі (E-readiness) в роботі контролюючих органів.
Вже на сьогодні платникам надано можливість в режимі 24/7/365 подавати будь-які електронні документи (звітність, податкові накладні, сервісні запити, листи тощо).
Найбільш запитуваними серед платників є сервіси он-лайн доступу до особистих даних, доступу та контролю за станом розрахунків з бюджетом, до систем електронного адміністрування ПДВ, реалізації пального, Єдиного реєстру податкових накладних.
Саме он-лайн сервіси дали змогу зменшити кількість запитів до контролюючих органів в паперовому та електронному вигляді.
Крім сервісів, які надають платникам можливість в повному обсязі реалізувати свої права та обов’язки відповідно до норм чинного законодавства, впроваджено додаткові аналітичні сервіси. Це – автозаповнення декларації з податку на додану вартість, відображення повної інформації щодо податкової накладної з урахуванням всіх зареєстрованих до неї розрахунків-коригування, розрахунок суми перевищення та результат порівняння даних податкової звітності з податку на додану вартість та Єдиного реєстру податкових накладних, доступ до даних ЄРПН щодо складених платником чи його контрагентами податкових накладних у розрізі статусів (зареєстровано/реєстрацію зупинено/прийнято рішення про реєстрацію/відмова в реєстрації).
Скористатися он-лайн сервісами користувачі можуть в Електронному кабінеті платника податків.
Враховуючи потреби бізнесу в ДФС постійно впроваджуються нові та вдосконалюються діючі електронні сервіси.
Зокрема, ДФС запроваджено систему E-Receipt у тестовому режимі. Користувачі електронного сервісу «Пошук фіскального чека» вже відзначили простоту отримання, оперативність та достовірність інформації про здійснені розрахункові операції у будь-якій торгівельній точці будь-якого населеного пункту країни.
Також у планах впровадження електронної акцизної марки, що дозволить значно якісніше контролювати підакцизний товар (спирт, алкогольні та тютюнові вироби), унеможливить його тіньовий обіг. Крім того, це сприятиме створенню справедливих конкурентних умов для всіх учасників ринку.
Запровадження автоматизованої системи контролю за обігом підакцизних товарів здійснюватиметься у декілька етапів. На першому етапі заплановано запровадити електронний документообіг в процесі замовлення та обліку акцизних марок. Наразі вже проводиться робота для переходу до кінця цього року на електронний документообіг з державним підприємством – виробником акцизних марок в автоматизованому режимі.
На наступних етапах будуть вирішуватись питання, пов’язані з подальшим удосконаленням процесу обліку акцизних марок та обігу підакцизних товарів.
Ще одним важливим сервісом, який дозволить суттєво підвищити рівень та якість адміністрування податків, є запровадження електронного аудиту шляхом застосування відповідного програмного забезпечення. Це дасть можливість виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки, значно прискорить та спростить процедури аналізу даних, суттєво зменшить витрати робочого часу на проведення перевірки як посадових осіб, так і платників податків.

 

РІЗДВЯНА АРИФМЕТИКА. ОПОДАТКУВАННЯ НОВОРІЧНИХ ПОДАРУНКІВ ПОДАТКОМ НА ДОХОДИ З ФІЗИЧНИХ ОСІБ, ВІЙСЬКОВИМ ЗБОРОМ ТА ЄДИНИМ ВНЕСКОМ

Оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі і у вигляді подарунків регламентується розділом IV Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
До розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються, зокрема вартість дарунків, якщо вона не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (п.п. 165.1.39 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
Оскільки мінімальна заробітна плата (у розрахунку на місяць), встановлена на 01.01.2018 дорівнює 3723,00 грн, то вартість дарунків, що не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника у 2018 році складає 930,75 грн (3723,00 х 25 %).
Водночас до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема:
дохід у вигляді вартості отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV Кодексу;
дохід, отриманий таким платником як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Кодексу), у вигляді, зокрема вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни.
При цьому, якщо додаткові блага надаються у негрошовій формі, сума податку об’єкта оподаткування обчислюється за правилами, визначеними п. 164.5 ст. 164 Кодексу, тобто з урахуванням коефіцієнта (у 2018 році – 1,2195).
Зверніть увагу, якщо вартість дарунків перевищує вказаний розмір, то вся їх вартість оподатковується податком на доходи фізичних осіб на загальних підставах, передбачених розділом IV Кодексу для оподаткування додаткового блага.
Підпунктом 1.7 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу передбачено, що звільняються від оподаткування військовим збором доходи, які згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.
Застосування коефіцієнта для військового збору не передбачено.
Таким чином, вартість дитячих новорічних подарунків у розмірі 930,75 грн не оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
Не є також базою нарахування єдиного внеску вартість дитячих новорічних подарунків, придбаних за рахунок коштів роботодавця для дітей працівників, відповідно до Переліку видів виплат, що здійснюються за рахунок коштів роботодавців, на які не нараховується єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, який затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 22.12.2010 № 1170.

КОЛИ ФІЗОСОБІ ПОДАВАТИ ЗАЯВУ, ЩОБ СКОРИСТАТИСЯ ПІЛЬГОЮ ЗІ СПЛАТИ ЗЕМЕЛЬНОГО ПОДАТКУ

Фізична особа — власник земельної ділянки або кількох земельних ділянок одного виду використання, яка належить до пільгових категорій, звільняється від сплати земельного податку за умови подання письмової заяви у довільній формі до 1 травня поточного року до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки (у разі наявності кількох ділянок — про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги) про надання пільги, яка починає застосовуватися з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Кременчуцьке   управління Головного управління
ДФС у Полтавській області

 

Наверх ↑